Uppsala kommun har öppnat en finskspråkig förskoleavdelning i Brune förskola i Luthagen. Om ni ansöker om byte av plats kan ni vända er till Carola Reiksson tel. 018-7276367, ansöker ni om ny plats kan ni göra det på kommunens hemsida, kryssa för Brune och skriva "finsk avdelning" på övriga upplysningar.

Uppsalan kunta on avannut suomenkielisen osaston Luthageniin Brunen esikouluun. Jos anotte uutta paikkaa, kannattaa ilmoittautuminen tehdä kunnan kotisivun kautta, laittakaa vaihtoehdoksi Brune ja kirjoittakaa loppuun tiedoksi "finsk avdelning". Jos vaihdatte paikkaa kunna sisällä, ottakaa yhteyttä Carola Reikssoniin, puh. 018-7276367.



fredag 27 februari 2009

Meddela intresse!

Jag har nu kommit så pass långt med förskoleprojektet att en lämplig lokal i Sala Backe har hittats. Nu är det frågan om att anpassa lokalen efter kommunens krav, ska på ett möte om det igen denna vecka. Ni som följt bloggen, vet ju att det för närvarande är ca 12-15 barn som vars föräldrar anmält sig intresserade. För att kunna gå vidare med lokalen och med barnantalet skulle jag behöva fastställa barnantalet och veta lite närmare hur många som faktiskt är intresserade.

Så fort jag vet om lokalen blir aktuell så har jag tänkt ha ett möte där jag presenterar projektet och lokalen närmare för alla er som är intresserade. Undrar dock om ni som redan nu anmält ert intresse, skulle kunna maila mig barnets/ barnens namn, födelsedatum och när ert barn eventuellt skulle börja (förskolan planeras att starta hösten -09). Då skulle jag ha lite mer siffror att gå på samt kunna se lite i vilken ålder barnen skulle vara.

MVH; Anna Pilvinen

P.S Det går bra att maila till anna.pilvinen@sverigefinskaskolan.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar